V súčasnoti na interenete neexistuje presný manuál pre úspešnú SEO stratégiu a rovnako ani oficiálny návod ako sa dostať na prvé miesta vo výsledkoch vyhľadavania. Po rokoch praxe na viacerých stránkach som zistila, že SEO nie je žiadna exaktná veda, ale umenie ako čítať medzi riadkami a rovnako aj umenie rozumiet získaným dátam, ktoré nájdete v Google Analtytics, Google Adwrods či Google Webmastertools.
Ako sa rovnako dočítate v zahraničných stránkach či už od Searchengineland alebo Hobspot blogu, najdoležitejšie taktiky, ktoré v súčasnosti pomáhaju pre získanie nových návštevníkov na stránke sú jednoznačné a to: dobrý a kvalitný obsah, spätné odkazy, aktivita na socialnych sietach, kvalitna PPC kampan alebo ratergeting kampan a v poslednom rade ľudia, ktorí sa vyznajú v danom odvetví a dokážu vám vytvoriť tento obsah (copywriteri, žurnalisti).
1. Obsah na stránke
Písať, písať a len písať zaujímavý obsah, ktorý súvisí s vaším produktom či službami je v súčasnosti veľmi dôležité pretože organické výsledky vyhľadávania vám môžu priviesť oveľa viac čitateľov ako platená online marketingová kampaň. Ak ste zameraný na online predaj, tak najlepším spôsobom ako dostať svoje produkty vyšie je získať referencie na svojich stránkach o danom produkte, písanie manuálov ohľadne produktov, či vytváranie videí a testovanie daného produktu. Ak sa jedná o B2B model, tak najlepšou stratégiou je písanie o službách, ktoré poskitujete v danom odvetví a získanie hlavne vela referencii, ktoré budete môcť publikovať na svojom webe.
2. Spätné odkazy
Prečo ešte stále sú doležité spätné odkazy, ked obsah je na prvom mieste? Pretože Google neustále hodnotí vašu aktvitu online, hladá kolko krát sa zobrazuje odkaz či poznámka v texte ohľadom vašej stránky. Hodnota Page Ranku závisí od toho kolko stránok na vás odkazuje a akú hodnotu dosahuje ich Page Rank, rovnako dalším faktorom je relevancia medzi vaším obsahom a odkazujúcou stránkou. Jednoznačne je potrebné myslieť na tvorbu spätných odkazov, ktoré vám môžu pomôcť získať pár návštevníkov mesačne, ale hlavne vám pomôžu získať vyšší PR a tým aj lepšiu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania.
3. Sociálne Siete
Ak ešte stále nemáte profile na všetkých socialných sieťach, ktoré v súčasnosti existujú pre vašu doménu, tak potom ste zaspali dobu. Budovanie si skupiny ludí, ktorí sa sa zaujímajú o vašu značku alebo obsah je veľmi doležité. Ak neexistujete na sociálnych sieťach ako keby ste ani neexistovali.
4. PPC kampaň
PPC kampan je velmi účinná forma ako sa dostať na prvé miesta vo výsledkoch vyhľadávania. Ak ste internetový obchod a máte aj dobré ceny produktov, tak by ste mali určite rozmýšľať nad plateným odkazom v porovnávačoch cien, či v Google Shopping, ktorý na Slovensku neexistuje ale pre viacere trhy v Európe je to velmi silný a zaužívaný nástroj, ktorí zákazníci používajú neustále na zistenie najlacnejšieho produktu na trhu.
Retargeting kampane je dalšim efektívnym spôsobom marketingu pretože vám dokáže prilákať zákazníkov, ktorí opustili vašu stránku a presvedčiť ich zaujímavou infografikou alebo obrazkom, že váš produkt je najlepší. Myslím, že táto technológia je veľmi účinný nástroj, ako zvýšite aj povedomie o značke, pretože vaša reklama sa bude zobrazovať na veľa relevantných stránkach, ktoré súvisia s vašim obsahom.
5. Ľudia
Iba ľudia s talentom pre písanie a tvorbu obsahu môžu váš web dostať na iný level. V súčasnosti existuje veľa spôsobov ako sa dostať ku šikovným copywriterom. Napríklad na Slovensku alebo iných štátoch nájdete veľa šikovných ľudí cez jaspravim.sk, či fiverr.com.