Čo je SEO (Search Engine Optimization)?
Zjednodušene povedané je to optimalizácia stránok pre vyhľadávače. Predstavuje proces slúžiaci k zvýšeniu návštevnosti internetových stránok. SEO slúži na prilákanie takých návštevníkov, ktorý danú stránku skutočne hľadajú. Optimalizáciou pre vyhľadávače t.j. použitím rôznych metód sa dosiahne posun stránky na vyššie pozície vo vyhľadávačoch a tým sa zvýši návštevnosť danej stránky. Medzi najznámejšie vyhľadávače, pre kotré sa väčšinou stránky snažia zlepšiť pozíciu sú google, yahoo, msn, aol, ask.
Optimalizácia pre vyhľadávače predstavuje oblasť online marketingu, nejde o public relation ale je potrebné komunikovať aj s verejnosťou pri budovaní odkazov, alebo komunikácií so zákazníkmi či užívateľmi webu. Hlavným a základným cieľom je zvýšenie počtu návštevníkov, čo sa dá zrealizovať pomocou strategických cieľov každej internetovej stránky.
Základnou úlohou optimalizácie stránky je úprava obsahu na rozdiel od SEM (Serch engine marketing), ktorý má viac úloh a to úprava obsahu stránok, zbieranie odkazov, PPC sponzorovanie, blogovanie, vytváranie článkov, zapájanie sa do diskusných fór, chatovanie, spoločenské záložkovanie (social bookmarking -systémy Digg, Delicious, Jagg ), spoločné tagovanie (collaborative tagging), a dokonca aj provnávanie súčasných a minulých hľadaní užívateľov. V súčasnosti ide aj o vytváranie stránok na sociálnych sieťach a každodenné aktualizovanie obsahu. Tu patrí dokonca aj email marketing, ktorý je tiež určitým druhom internetového marketingu.
Celkové pravdy o SEO
- Vyhľadávače nemajú o návštevnosti informácie ale môžu spočítať koľko stránok odkazuje na našu stránku.
- Spätné odkazy sú výbornými cestami, ako umožniť ľuďom navštíviť naše stránky.
- Hodnotenie samé o sebe je nepodstatné pokiaľ nie sú spojené s určitým kľúčovým slovom.
- Seo nieje o našom webe ako celku, ale o každej stránke samostatne .
- Prvok (meta keywords) má na vyhľadávač veľmi malý vplyv.
Aké úlohy zahrňujú SEO optimalizáciu stránok?
- Analýza zdrojového kódu, zistenie chýb a ich následné odstránenie. Na kontrolu validnosti web stránok je najznámejším nástrojom validator.w3.org, pre kontrolu valídnosti kaskádových štýlov css sa používa jigsaw.w3.org/css-validator.
- Analýza metadát – t.j. prvky v zdrojovom kóde (title, keywords, description, prvky h1-h6).
- Tvorba obsahu – písanie a úprava textov.
- Úprava metadát, ktoré by mali byť relevantné s obsahom.
- Programovanie.
- Meranie konverzií a komunikácia pri vytváraní spätných odkazov so správcami webu.
- Design web stránok.
- Vytváranie SEF (serach engine friendly) URL t.j. priateľské adresy pre vyhľadávače (Príklad SEF URL adresy: http://seo-marketing.sk/seo-optimalizacia-pre-vyhladavace)